Nyt mailsystem

Problemer efter flytning til nyt mailsystem

Vores hostingpartner Curanet flytter løbende alle vores kunder over på nyt mailsystem. Det skulle ikke volde problemer for vores kunder, men enkelte oplever at deres mail ikke virker.

Du er derfor nødt til at skulle ændre i opsætningen af din mail på alle dine enheder hvor du bruger mail.

Du kan her finde vejledning til de forskellige mailopsætninger her:
http://curanet.knowledgebase.nu/show/e-mail

De nye værdier:

SERVER(e) til indgående post ( pop3/imap)
Gammel:
mail.curanet.dk - mail.domæne.xxx
Skal ændres til ny: mail.onlinemail.io

SERVER til uddgående post
Gammel: 
asmtp.curanet.dk
Skal ændres til ny: asmtp.onlinemail.io

HUSK: Hvis du ikke kan få det til at virke kan du altid se dine mails i din webmail: https://www.onlinemail.io/

Vær i øvrigt opmærksom på:
At det kun bør være iPhones og iPads, der volder problemer. Dog har der vist sig nogle problemer på PC’ere alligevel. Dette kan skyldes, at mailen har været oprettet som en IMAP i Outlook, selvom det er en POP3-mail. Dette tillader det nye mailsystem tilsyneladende ikke, så derfor skal du finde ud af, om kontoen er oprettet forkert. Hvis det er tilfældet, er du nødt til at oprette kontoen forfra.