Branding via
sociale medier

Udnyttelse af
af viral power

Ring til Mikkel
på 96 47 40 40

Sociale medier 

Sociale medier er optimale i forhold til at skabe generel opmærksomhed omkring din virksomhed. Via en uformel tone og viral spredning er medier som Facebook, LinkedIn og Instagram ideelle platforme, der hjælper dig til at vedligeholde kontakten med nuværende kunder - og ikke mindst til at skabe kontakt til fremtidige kunder.

Sociale medier kan ligeledes udnyttes til at drive trafik til din hjemmeside. Det forudsætter naturligvis, at man bruger disse medier hensigtsmæssigt, men i forhold til alle andre promoveringsmuligheder er der ingen omkostninger forbundet med ”normal brug” af sociale medier.

Via sociale medier har du mulighed for at høste ærlige tilkendegivelser fra dine kunder, som du kan bruge fremadrettet til at udvikle og styrke dit forretningsgrundlag.

Facebook 

Facebook kan hjælpe dig med at ”opdage” kundegrupper, som du ikke umiddelbart havde øje for. Med Facebook kan du tage ”mund-til-mund-begrebet” til et helt nyt og kommercielt plan. Intet tiltrækker mennesker som mennesker, og Facebook tiltrækker, alt andet lige, rigtig mange mennesker.  Dermed kan Facebook være et stærkt aktivt i forhold til at optimere din markedsføringsstrategi. Mulighederne for effektiv markedsføring via Facebook bliver samtidig større og større i takt med den konstante optimering af annonceringsværktøjerne.

Organisk rækkevidde
Hvis du lægger den rette strategi, kan du nå ganske langt med organisk spredning (ubetalt) på Facebook. For at lykkes med en bred organisk rækkevidde, skal der først og fremmest skabes noget indhold, der er interessant nok til, at mange har lyst til at dele det.  

Annoncering
Hvis du har svært ved at nå ud over kanten med organisk spredning, vil det næste naturlige skridt være at give sig i kast med Facebooks annonceværktøjer. Her får du helt andre muligheder for at sprede til brugerdefinerede målgrupper samt bestemte geografiske områder m.m. Annoncerne er betalte, men du bestemmer helt selv budgetloftet, og du kan hele tiden se den estimerede rækkevidde, selv inden du udgiver dine annoncer.   

Facebook-pixel
Et af de nyere skud på stammen er Facebook-pixlen, som kombinerer den tidligere konverteringssporingspixel med muligheden for at lave brugerdefinerede målgrupper. Ved integration af Facebook-pixlen spores al aktivitet på dit website. Du har således mulighed for at følge brugernes handlinger ned til mindste klik, og du kan frit vælge, om du vil måle på dem, der finder din side gennem betalt annoncering eller via organisk rækkevidde.

LinkedIn

LinkedIn er et optimalt medie i forhold til at opretholde og skabe nye forretningsforbindelser og kan blive en meget frugtbar platform for din virksomhed, hvis du vælger den rigtige markedsføringsstrategi.

LinkedIn er et medie, hvor den typiske bruger ønsker at blive beriget i forhold til sin forretning og/eller sin egen karriere. Dette åbner nogle muligheder i forhold til at blive set og hørt på LinkedIn. Dette sker dog kun ved hjælp af det rette indhold. Kunsten ligger ofte i at holde sit indhold kort og præcist samt at vælge sine nøgleord/buzzwords med omhu.

LinkedIn har, ligesom Facebook, nogle værktøjer, der gør det muligt at udvælge mindre målgrupper, hvilket giver dig mulighed for at præcisere dit indhold til præcis de personer, du ønsker at nå.

Instagram

Instagram har ligesom Facebook og LinkedIn åbnet op for et væld af annonceringsmuligheder, som flere og flere virksomheder benytter sig af.

Ved oprettelse af en Instagram Business Profile kan du uploade både billed- og videoreklamer, som du kan målrette efter målgrupper og placeringer. Samtidig er budgetstyringen nem at bruge, og du kommer ikke til at bruge en masse unødvendige kroner på dine annoncer. Det specielle ved Instagram-annoncering er, at Instagrams søgealgoritme filtrerer indlæg efter relevans og ikke efter senest uploadede, hvilket gør, at du, med det rigtige indhold opnår en meget effektfuld eksponering.