Fejlkoder i betalingsgateway

Har du en betalingsgateway fra Nets kan du opleve at det sker fejl på systemet. Disse fejl står som returkode og giver derfor ikke altid mening. I nedenstående skema har du en oversigt med beskrivelser af disse koder. Vil du vide mere om om Nets – Teller kan du læse mere på deres hjemmeside.

NETS returkodeRetursvar beskrivelseAccepteret eller afvist svar
0ApprovedApproved
60GodkendtApproved
61GodkendtApproved
100Enten er kortet lukket for internetbetalinger, eller der er for lidt penge på kontoen. Eller kortet er udløbet.Decline
101Kortet er udløbet.Decline/Expired Card
102Mistanke om svigDecline
104Kortet er lukket for onlinebetalingerDecline
106Kortet er fejltastet for mange gange (pin nummer)Decline
111Forkert kortnummerDecline
116For lidt penge på kontoen / kortet.Hvis du brugte et betalingskort på det nøjagtige beløb, får du sandsynligvis denne fejlkode.Når du betaler med betalingskort, skal du (for nogle uforståelige grunde) have en vis margen på dem.Hvis du vil betale 750,- kan det eksempelvis være nødvendigt et have mindst 800,- på kontoen.Decline
117Forkert kodeDecline
119Forkert navn, eller validitetsfeltet er ikke udfyldt.Eller kortet er lukket for internetbetalinger.Decline/Invalid Transaction
120Kundens bank har afvist transaktionen, da dette kort ikke kan bruges til denne type transaktion. Kunden skal bruge et alternativt kort eller kontakte deres bank.Dette er også ofte et svar, der forventes for testkort på den gateway i produktion.Decline/Invalid Transaction
160Ugyldig datoDecline
164Ukendt fejl. Muligvis en kode til internt brug hos NETS/TELLERDecline
202Mistanke om svigDecline
207Special conditionsDecline
208Kort er meldt savnetDecline
209Stjålet kortDecline
210Suspected counterfeit cardDecline

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll til toppen